24 Aralık 2011 Cumartesi

Moneyball

Yıllar bize gösterdi ki Akademi'ye giden yollar vardır. Bu yollardan biride biyografi, spor ve dram filmi çekmek.  Her ne kadar başarılı bir çizgiyse de zaman zaman bizlere tam bekleneni veremedi. Filmimiz Oakland A beyzbol takımının genel müdürü Billy Beane'nin yaşamını konu alıyor. Moneyball bana birkaç yıl önce Clint Eastwood'un Invictus filmini hatırlattı. İyi eleştiriler aldı, büyük beklenti oluşturdu ama sonuç beklentimin altında oldu. Moneyball  her ne kadar başarılı bir film olsada beni etkileyememesinin nedeni herhalde övgüler yağdıran eleştirmenlerdir. Filme genel olarak baktığımızda yeterince etkileyici olamaması, dramı yeterince verememesi en büyük eksikliklerinden. Ayrıca sahada yaşanan coşkuya fazla tanık olamıyoruz tamamiyle yönetim kısmında kalıyoruz. Belki ana karakterimiz gereği olması gereken budur ama saha ile iç içe olsaydık daha fazla etkilenebilirdik.
Brad Pitt sağlam oyuculuğuyla göz dolduruyor. Özellikle Akademi'nin önemsediği jest ve mimikler konusunda oldukça başarılı. Bu yılın ödüle en çok yaklaşacak ve belkide alacak ismi. Jonah Hill ve Philip Seymour Hoffman iyi seçimler olmuş.
Yönetmen koltuğundaki Bennett Miller şüphesiz ki Moneyball filmi ile Akademi'de birden fazla adaylık alacaktır. Hatta bu yarışı oldukça zorlayacaktır. Belki de galip gelecektir. Ama şahsen ben ''En İyi Film'' ödülünü alacak bir yapıt izlemedim.

B+

2 yorum:

  1. Güzel filmdi ama oscar'ı alamaz.Oscar ruhu yok filmde.Yinede çok beğendim güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. Aynen dostum. Şahsen The Help filmi bence daha başarılıydı. Eleştirmenlerin övgüleriyle büyük beklentiye girip hayalkırıklığıyla bıraktım filmi. İyi filmdi ama söylendiği kadar değil.

    YanıtlaSil