27 Şubat 2012 Pazartesi

Oscar'ın Ardından


Bir sene daha Oscar krizini atlatmışken bu konuya biraz değinmek istedim. Öncelikle tören gayet herkesin beklediği bir şekilde sonuçlandı. The Artist'in ana, Hugo'nun teknik dallardaki hakimiyeti bekleniyordu ve öyle de oldu. En İyi Film bu iki filmden birine gidecekti. The Artist sahibi oldu. Şu anda bu karar doğru gibi. Çünkü görüşlerin değişmesi sinema sektöründe sıkça rastlanılan bir durumdur. En İyi Yönetmen kanımca Martin Scorsese'ye gitmeliydi. En İyi Erkek Oyuncu beklendiği gibi Jean Dujardin gitti. Ama Take Shelter ile Michael Shannon kesinlikle aday olmalıydı. Ayrıca daha performansını görmediğim Michael Fassbender içinde öyle deniliyor. En İyi Kadın Oyuncu dalında Viola Davis ve  Meryl Streep arasındaki çekişmeyi  Meryl Streep kazandı. Aslında daha önce 2 Oscar aldığı düşünülürse Viola Davis'e ödül verilebilirdi. Merly Streep'in seveni olduğu kadar sevmeyeni de var.  Hayranı olmama rağmen bu sene ki performansı favorimdi. Her sene iyi olabilir. Ama Allah aşkına Akademi artık onu bir süre aday yapma! En İyi Yardımcı Kadın ve Erkek Oyuncu ödülleri yine beklenen isimlerin oldu. Octavia Spencer ve Christopher Plummer. Oysa ki Jessica Chastain'inde ödül almasını görmek isterdim. Sanırım bu sene ki muhteşem çıkışını kimse inkar etmez.
En İyi Uyarlama Senaryo Alexander Payne- The Descendants'a gitti. Ben burda Moneyball filminin ödül almasını isterdim fakat The Descendants filminide sevdiğimi inkar edemem. O yüzden bu dalda pek yadırgama yapmadım. En İyi Ögün Senaryo bana göre hakeden ve beklenen isme gitti: Woody Allen-Midnight in Paris. En İyi Yabancı Film kategorisinde yine hakeden isim ödülü aldı. İran yapımı Jodaeiye Nader az Simin. Kanımca yılın en iyi filmlerindendi. Bu arada Nuri Bilge Ceylan'ın Bir Zamanlar Anadolu'da filmi kesinlikle aday olmalıydı. Büyük bir haksızlık yapıldı.
Teknik dallara gelirsek burdaki tahminlerimde geçen sene ki kadar başarılı olduğumu söyleyemem. Belki biraz aceleyle liste hazırladığım için. Bu dallarda Hugo'nun ağırlığını koymasına sevindim. Çünkü hem filmi sevdim hem de yönetmeni çok sevdiğim, saygı duyduğum bir yönetmendir. Ayrıca 3 dalda aday olup ve hiç alamayan hayranı olduğum Harry Potter serisinin finali adına ise üzüldüm. Çünkü seri hiçbir Oscar Ödülü'ne sahip olamadan bitti. Genel olarak bakarsak En İyi Sanat Yönetimi, En İyi Ses Kurgusu, En İyi Ses Miksajı, En İyi Görüntü Yönetimi, En İyi Görsel Efekt dallarında ödüller Hugo'ya gitti. Açıkçası En İyi Görsel Efekt Ödülü'nün Rise of the Planet of the Apes'a gitmediğine memnun oldum. Hakkettiğini düşünmemiştim ama nedense duyumlar hep o yönde oldu. 
Kısaca her zaman ki gibi bir töreni geride bıraktık. Beklenen isimlere ödüller gitti. Zaten bu olaydan dolayı artık ödül törenlerinin bir heyecanı kalmadı gibi. Umuyorum ki Michel Hazanavicius aldığı ödülün gerisini getirir ve köşesine çekilmez. Daha doğrusu kaliteli yapımlarla karşımızda olsun. Şurda şöyle bir dipnot geçmek isterim ki Martin Scorsese Hugo işiyle bence çok önemli bir yapıta daha imza attı. Kıymetinin önümüzdeki yıllarda daha da artacağını düşünüyorum. Sinemanın temellerini daha doğrusu sinemayı anlattığı için teşekkür ediyorum. 


Bu arada 19 tahminimden 12'si tuttu. Geçen sene daha isabetli tahminler yapmıştım:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder