4 Şubat 2012 Cumartesi

Son İzlediklerim: Kısa Eleştiriler Vol. 1


Monty Python and the Holy Grail (1974)

Terry Gilliam ve Terry Jones'un yönettiği filmimiz absürd bir komedi. Özellikle Terry Gilliam'dan aşina olduğumuz fantastik öğeler var. Hatta işin animasyon kısmı bence başarılı. Lakin bana göre imdb sitesinde aldığı 8.4 puanı oldukça yüksek ve abartılı. Bu kadar yüksek puan almasını yılına bağlıyorum. Yer yer beğendim ama genel olarak pek hoşlanmadım. Beğenenler olabilir. Dediğim gibi absürd farklı bir mizaha hazırsanız izleyin.

B


The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Bildiğiniz gibi Milenyum Üçlemesi olarak geçen serinin İsveç versiyonu 2009 yılında çıkmıştı. (Hatta ben baya bir yakın zamanda izledim.) Buna karşın Hollywood re-make takıntısının sonucu olarak aradan uzun zaman geçmeden yeni film karşımıza geldi. Yönetmenlik koltuğunda David Fincher'ın olması herkesi heyecanlandırmıştı. Teknik olarak baktığımızda İsveç versiyonundan daha kaliteli çekilmiş. Özellikle Fincher gerilim-gizem konusunda usta olduğundan bu faktörde filme yansımış. Fakat bu kadar kısa bir zamanda re-make yapmanın hiç luzumu yoktu. Hatta benim gibi seriyi yeni izleyenler varsa seyir zevki iyice düşecektir. Kariyerinin mükemmel olduğuna inandığım David Fincher'ın bu işe girmesi açıkçası aklım almıyor. Film iyi olsada ''Gerek var mıydı?'' sorusunu sormadan duramıyorsunuz.B-


The Elephant Man (1980)
David Lynch ustanın yönettiği eseri geç bir izleme ilede olsa sonunda izleyebildim. John Merrick'in gerçek yaşam öyküsünü anlatan film birçok yönden insani değerleri sorguluyor. John Hurt ve Anthony Hopkins gibi iki değerli oyuncunun karşılıklı performansları başarılı. Özelliklede John Hurt etkileyici bir oyunculuk sergilemiş. Eminim çoğu kişi izlemiştir. Fakat hala benim gibi izlemeyen varsa hikayeyi araştırıp göz atabilir. Gönderdiği mesajlar bakımından önemli bir yapım.

A


 Take Shelter (2011)
Umduğumdan daha fazlasını bulduğum bir film oldu. Psikolojik-Gerilim türünü sevenler için iyi bir tercih olacaktır. Özellikle Michael Shannon çok iyi bir iş çıkarmış. Hatta bu sene Oscar'a aday olan Brad Pitt ve George Clooney'den bile daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Onu aday yapmayan Akademi jürisinede artık bir şey demiyorum. Gün geçtikçe gözümden daha da düşüyor. Jessica Chastain sen nesin ya:) Bu yıl oynamadığın film kalmadı. Ve oynadığı filmlerde baya kaliteli. Bana göre yılın en iyi çıkış yapan kadın oyuncusu. Kısacası izlemek isteyenler için güzel bir tercih olacaktır. Finalini ise çok beğendim. Tam istediğim gibi oldu.

B+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder