7 Şubat 2012 Salı

The Sting


Günümüz sinemasında soygun, kumar ve hilekarlık üzerine pek çok film izlemişizdir. Çoğu klişe olmakla beraber bunların ağabeyi  saydığımız ''Ocean's Serisi'' ise klişelerden uzak orjinal bir hikayeye sahip. The Sting filmi ise bu kulvarda olan yapımların babası sayılır. Haliyle bu filmin çoğu sahnesini günümüz filmlerinde gördüğümüzü söylememe gerek yok. Filmin hikayesi ve kurgusu sağlam. Sık sık yaptıkları akıl oyunları ise filme başka bir tat katıyor. Hikayenin anlatım tarzının çok başarılı olduğu aşikar. Bununla birlikte filmin mekanları, kostümleri ve çekimleri oldukça profesyonel. Hikayenin dönemini çok iyi aktarıyor. Filmin herhangi olumsuz bir yönü gözüme batmadı. Belki süresiyle ilgili bir sıkıntı olabilir. Hani biraz daha kısa olsaydı. Ama zaten süre bana çok uzun gelmedi. (2 saat) Ben keyifle izledim. 
Paul Newman ve Robert Redford'un samimi oyunculukları görülmeye değer. Seyircinin karakter olarak her ikisini fazlasıyla benimseyeceğini düşünüyorum. Özellikle Robert Redford oldukça sempatik bir karakterde. Burda kendisini izlerken Ocean's Serisinden Brad Pitt'i anımsamadım değil. Hem görünüş benzerlikleri hem de karakter benzerlikleri olduğunu inkar edemeyiz.
Yönetmen George Roy Hill'in ilk kez bir filmini izledim. Biliyorum ki en azından izlemem gereken birkaç filmi daha var. Ben kendisini oldukça başarılı buldum. Böyle bir atmosfer yaratmak kolay olmasa gerek. Günümüzde bu tarz filmler çekilmek istensede çoğu hüsranla karşılaşıyor. Klasik film severlere kesinlikle tavsiye edebileceğim eğlenceli bir yapım. 

A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder