11 Nisan 2012 Çarşamba

Extremely Loud & Incredibly Close

Extremely Loud & Incredibly Close filmi bir kitap uyarlamasıdır. 11 Eylül saldırılarında babasını yitirmiş bir çocuğun hikayesini anlatmakta. Haliyle yakın dönemdeki Amerikan trajedesini anlattığından kitap büyük bir ilgi görmüştür. Kitabını okumadım. Ama film bende kitabının daha gizemli olacağı yönünde bir hissiyat oluşturdu. Filmde varolan bir gizem var. Ne yazık ki bunu iyi işlediklerini düşünmüyorum. Çünkü filmimiz omurgasını tamamiyle drama bağlamış. Elbette dramı hissettirmek çok önemlidir. Ama kanımca yönetmenin veya senaristin bu yöndeki eğilimi nedeniyle gizem arka planda kalmış. Hatta tahmin edebileceğiniz durumlar oluşmuş. Dram yönüne gelirsek duygulandığım sahneler oldu. Ara ara ise sizde fazla ajitasyon yapıyor duygusu uyandırabilir.
Film geçen yıl yayınlamadan önce büyük bir beklenti oluşturmuştu. Daha sonra vizyona girince eleştirmenler tarafından baya sıkı bir şekilde eleştirilmişti. İster istemez bende filmi izlemeden önce hiçbir şey beklemiyordum. Fakat yapılan eleştiriler kadar kötü bulmadım. Orta şeker izlenebilecek bir drama filmi. Teknik anlamda herhangi bir kusuru yok. Oyunculuklar iyi. Özellikle çocuk oyuncumuz Thomas Horn rolüne baya ısınmış. Hiç fena sayılmazdı. Yönetmen Stephen Daldry bundan önce The Reader yapımıyla baya beğeni toplamıştı. Benimde sevdiğim bir filmdir. Fakat Extremely Loud & Incredibly Close filmi The Reader'ın çok aşağısında bir yapım. Bu yüzden izleyecek olanlar fazla beklentiye girmeden güzel bir drama filmi izleyebilirler diyorum. Onun dışında söylenecek pek bir şey yok.

B-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder