7 Nisan 2012 Cumartesi

It Happened One Night


Frank Capra'nın It's a Wonderful Life yapımı ilk izlediğim ve en sevdiğim filmidir. Genel görüşe görede herhalde en iyi filmidir. Yönetmenin bu denli içten ve dramatik aile filmini izleyince büyülenmemek elde olmasa gerek. Bu yapımla birlikte Frank Capra ismine dikkat etmeye başladım. Hoş ya şu anda baktığımda pekte fazla filmini izlemediğimin farkına vardım. Nasıl ismini aklıma yazdımsa:) Neyse daha sonra Mr. Smith Goes to Washington yapımını ise sağlam bir sinema seyircisi arkadaşın tavsiyesi üzerine izledim.  It's a Wonderful Life filmi kadar başarılı bulamasamda fena sayılmazdı. Neyse hadi itiraf edeyim finalde James Stewart'ın oyunculuğunu biraz yapmacık bulmuştum. Böyle bir ustayı eleştirmek haddim değil belki ama izlerken bunu düşünmüştüm. Lafı dolaştırmayıp filmimize gelelim. It Happened One Night...
Bir It's a Wonderful Life olmasa da Mr. Smith Goes to Washington yapımından daha çok sevdim. Filmde yine Capra'nın temaları var. Samimi bir tema, trajik-komik vakalar ve dolu dolu duygular yaşatan sahneler. Bir yol filmi olarakta gayet ideal. Capra'nın birkaç filmini ya da en azından bir filmini izlediyseniz tarzını biliyorsunuzdur. İzleyiciyi sıkmadan gayet keyifli dakikalar yaşatmasını biliyor. Clark Gable ismini bilmeyen yoktur. Yine kendine has bir rolde. Ona eşlik eden Claudette Colbert'te hiç fena değil. 

Romantik-komedi, samimi ve yol filmlerini sevenler için gayet ideal bir film. Kaçırmayın derim. 

A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder