20 Mayıs 2012 Pazar

Arizona Dream Soundtrack: Eskimo, Balık, Uçan Ambulans

Bu aralar yoğun bir film izleme modundayım. Bir o kadar da seyrettiğim filmler için yazı yazmaya üşeniyorum. Ayrıca blog sayfasınıda ihmal etmeyeyim dedim. En iyisi orta yolu soundtrack analizi yapmak deyip yazıma başladım. Önümüzdeki film Arizona Dream. Daha doğrusu önümüzdeki soundtrack albümü Arizona Dream. Filmi uzun süre önce izlemiştim. Etkinlenmediğim filmleri 1 ay önce izlesem bile unutmak gibi bir yeteneğe sahipken bazılarını yıllar önce izlesemde unutmam. Arizona Dream bende öyle bir etki bırakmış ki sahnelerdeki müzikleri bile hala aklımda. Film hakkında sizlerin nasıl görüşleri var bilmem ama ben biraz kendi düşüncelerimi söyleyeyim. Emir Kusturica'nın dram, fantastik, macera ve komedi karışımı filmi. "Sen ne yaptın? Tür mü bıraktın." diyebilirsiniz. Fakat bu karışımın ilgilisi için hazmetmesi ve sevmesi kolay bir film. Filmi izledikten yıllar sonra bile Kusturica'nın fantastik öğelerini unutmazsınız. (bkz. dolaşan balık, uçan ambulans...)Filmin yorum kısmını bir kenara bırakalım. Bizim işimiz müzikleri:)

Usta isimlerden biri olan Goran Bregovic yönetmenle sık sık çalışan bir müzisyendir. Herhalde Kusturica kafasındakileri iyi yansıttığını düşünüyor ki Goran Bregovic'i filmlerinde eksik etmiyor. Filmin farklı yanına özgün müzikler hazırlayan Bregovic şarkıları seslendirmesi için işin içine Iggy Pop'ıda dahil edince ortaya tadından yenmez bir iş çıkmış. Her zaman ki gibi birkaç sevdiğim parçadan bahsedeceğim.

Sesli bir parça olan In The DeathcarIggy Pop seslendiriyor. Filmin en çok bilinen müziğidir. Hatta belirli bir kesim için efsane olarak nitelendireceğimiz bir şarkıdır. Benimde çoğu zaman dinlediğim ve huzur bulduğum şarkılardan bir tanesidir. Filmin masalsı girişini deyim yerindeyse ölümsüzleştiriyor.
Axel karakterinin hoşlandığı kadının hayallerine ortak olmak ve onu etkilemek için girdiği girişimlerde Goran Bregovic eğlenceli bir parça sunuyor: Gypsy Reggae...
Bir ambulansın içinde ya da yağmurlu bir gecenin eşiğinde ölümün tüm soğukluğu ve hüznü ile bir ağıt sayılabilecek Death parçası bizi bizden alıyor.
Dilim dolandığınca birkaç kelam etmeye çalıştım. Arizona Dream film olarakta soundtrack albümü olarakta beni etkilemiştir. Filmi herkes sever mi bilmem ama müziklerini çoğu kişinin seveceğini düşünüyorum. Zamanında internette "Soundtrack albümü filmin kendisinden daha güzel." diye bir cümle okumuştum. Kim bilir belki doğrudur. 

7 yorum:

  1. Çingeneler Zamanı'ndan sonra ustanın en iyi filmi bence :) soundtrack'i gerçekten çok iyiydi. bu soundtrack incelemeleri hoş oluyor. ben soundtrack yazamıyorum. bir açığı kapatıyorsun o açıdan :)Goran Brgoviç-Kusturica birlikteliği çok iyi sonuçlanıyor

    YanıtlaSil
  2. Soundtrackler benim için çok önemlidir. Soundtrack'te iş biraz daha kolay oluyor. Üç beş bir şey yazıyorum:)Çünkü asıl olan parçadır ben sadece biraz ön tanıtım yapıyorum. Aslında bende blog'a başlarken senin gibi özel dosyalar ağırlıklı yazarım diyordum. Fakat sinema bilgimin daha yetersiz olduğunu düşünüyorum. Ondan pek girişmedim. Mesela liste olayın falan senin çok iyi:) Benim çok işime yarıyor. Özellikle izlemediğim filmlerde:) Çingeneler Zamanı'nı malesef daha izlemedim. Uzun süredir aklımda. Ederlezi şarkısı biliyorum tabi filmi izlemedim ama sürekli dinliyorum onuda izleyeceğim yakınlarda inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Anladım sen de haklısın tabi :) biraz da yaşla ilgili herhalde bu.. Ederlezi şarkısı çok çarpıcı ya :)

    YanıtlaSil
  4. Aynen bana en az birkaç sene daha lazım:)

    YanıtlaSil
  5. bir kaç yıl hiçbir şey değil :)

    YanıtlaSil
  6. Ambulanslar hayatımızın heryerinde . Ambulans hizmetleri hakkında kapsamlı bilgi edinmek isterseniz sitemizi ziyaret edebilirsiniz .

    YanıtlaSil