5 Mayıs 2012 Cumartesi

The Avengers

2000'li yıllara girmemizle beraber Marvel kahramanlarını beyazperdeye taşımak için yoğun bir çalışmaya girdi. Sam Raimi'nin ele aldığı Spider-Man'in ilk iki bölümü başarılı olsa da üçüncü bölümü bekleneni veremedi. Yine başka başarılı bir yönetmen Ang Lee Hulk'ı çekti. Orta hallice diyeceğimiz bazılarınca ise berbat olarak nitelendirilen bir filmdi. Belki en şanslı süper kahraman karakteri Batman'di. Christopher Nolan daha önce sıkça çekilmiş Batman'i ele alıp yeni bir stille efsaneye dönüştürdü. Derken Iron Man 1-2, The Incredible Hulk, Thor, Captan America gibi Marvel karakterlerinin filmleri türemeye başladı. Burda şunu söylemekte fayda Marvel dünyasının bir fanı değilim. Batman'e duyduğum hayranlığın tek sebebi Christopher Nolan'ın büyük başarısıdır. The Avengers'ta bulunan karakterlerin filmlerine geneline 'yani' bazılarına ise vasat dediğim filmlerdir. Aralarında en kötü bulduğum film Captain America'dır. Karakter olarak bir albenisi yok. Önceki işlerin durumundan dolayı The Avengers filminden hiç beklentim yoktu. Karakterlerin filmleri nasıldı ki birleşince nasıl olsun demiştim. Fakat film beni yanılttı.  
The Avengers projesi herhangi bir tehdide karşı özel güçleri olan kahramanları bir araya toplamak amacındadır. Zaten bunu Marvel filmlerinde son birkaç yıldır küçük sahnelerle gördük. Buna altyapı hazırlanıyordu ve nihayet oluşturuldu. Bu grupta başlıca sayarsak Iron Man, Hulk, Thor, Captain America gibi kahramanlar varken S.H.I.E.L.D. kuruluşundan ise Black Widow ve Hawkeye var. Konu Thor filminden bildiğimiz gibi Loki sürgün edilmişti ve bir şeyler yapacağını kestiriyorduk. Loki rahat durmayıp düşünüleni yapıyor ve grubun biraraya toplanmasının nedeni oluyor. Tahmin edeceğiniz gibi bundan sonra ortalık toz dumana karışıyor. Kabul etmek gerekirse ortaya güzel bir iş çıkmış. Aksiyon ve komedi dozajı gayet yerinde ve çok hoş sekanslar var. Görsel efektler gayet başarılı. Iron Man ve Hulk üzerinden çok iyi espiriler yapılıyor. Tony Stark (Iron Man) yine sivriliğiyle çoğu yerde içimizden geçenleri söylüyor. Çoğu kişinin aklından geçen Hawkeye'a Legolas espirisini bile yapıyor. Robert Downey Jr. her zaman ki gibi ortalığı döktürüyor. Hulk karakteri Eric Bana ve Edward Norton'ın elinden geçmişti. Mark Ruffalo'nun ne denli başarılı olacağı soru işaretiydi. Kesinlikle filmi taşıyan performanslardan. The Avengers'ın en büyük başarısı karakterler arasındaki kimyayı çok iyi yakalaması. Böyle olunca ortaya eğlenceli bir film çıkmış. 
Ben filmi Xpand 3D olarak izledim. Malesef bulunduğum şehirde Imax salonu yok. 3D olarak güzel sekanslar var. Ama baş ağrısı çekmek istemiyorum diyen varsa 2D olarakta gayet keyifle izlenilir. Sonuç olarak yapım aşamasındayken vasat bir film beklerken güzel bir sonuçla karşılaştım. Filmdeki çoğu karakterin normal filmlerinden daha güzel bir iş çıkmış. 

B-

3 yorum:

  1. Batman Dc Comics ten yanlışlık olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. ve güzel yazı böyle devam et ;)

    YanıtlaSil
  3. Sağol filmi beğendim ama abartılmasını sevmedim. Imdb puanı uçmuş:) Millet filmi başyapıt yaptı. Bir durun yahu:) Batman harbiden kazayla olmuş:)

    YanıtlaSil