11 Mayıs 2012 Cuma

Intouchables

Bazen hiç beklemediğiniz anlarda bir film ortaya çıkar. Ne projeden haberiniz vardır, ne bir afişini görmüşsünüzdür, ne de fragmanını izlemişsinizdir. Ama ortaya çıktığında anda konuşmalar başlar. Filmin afişini görmeye başlarsanız. Fragmanı ortalarda yayılmaya başlar. Ve en sonunda evet ben bu filmi izlemeliyim dersiniz. Intouchables öyküsü ise Imdb top 250'de birden kendine hatırı sayılır bir yer bulmasıyla başladı. Ardından iyi bir gişe. Dolasıyla çoğu kişi filmi merak etmeye başladı. İzleyenler filmi beğendi. Nihayetinde bende filmi izledim. İlk önce şunu söylemekte fayda var. Filmi beğendim.

Jack Nicholson ve Morgan Freeman'ın The Bucket List filmini izlediğimde bende tarif edilmez duygular oluşmuştu. Nedeni ise dokunaklı, eğlenceli ve saf bir hikayenin çok iyi bir atmosferde anlatılmasıydı. Üzerimde etkiler bıraktı. Intouchables filmini izlerken sık sık The Bucket List'i hatırladım. Intouchables sınırlarını hemen hemen The Bucket List gibi çiziyor. Yanlış anlaşılmasın bu benzerlik konu olarak değil. İşlenen dostluk, bağlılık ve iki hayatın birbirine yeni anlamlar katması. Şunu da söyleyeyim Intouchables filmi The Bucket List'in seviyesine çıkamıyor lakin iyi kotarılmış bir film. Fazlasıyla eğlenceli sahneler barındırmakla beraber dram yönü güçlü olmasa da arada duygu yoğunluklarıda yaşadım. 
Sinema dünyasında zengin-fakir ya da siyah-beyaz insanların dostlukları sık sık işlenmiştir. Intouchables filmi bu yönde bazı tepkilerde almıştır. Aynı hikayeyi pişirip pişirip neden tekrar önümüze sunuyorlar? -Evet belki bu tür hikayeleri çok izledik. Peki ya duygularımız? -Ve evet bu duygularıda biz yaşadık. İşin sırrı şu sanırım biz aynı duyguları yaşamaktan bıkmıyoruz. Bıkmadığımız içinde  Intouchables filmi hala cazip geliyor. Ve ondan sonra gelecek bu tür filmlerde cazip gelecektir. Yeter ki filmin eli yüzü düzgün olsun. 
Teknik detayları oldukça iyi özellikle tema müziği J. Edgar filminin fragmanında kullanılmıştı. Bende soundtrack manyağı olduğum için o sıra ilgimi çekmişti. Filmden önce birkaç kez parçayı dinlemiştim. Beklemediğim bir anda ilk dakikalarda karşıma çıkınca hem şaşırdım hem sevindim. Oyunculuklar ise samimi. François Cluzet ve Omar Sy yerinde tercihler olmuş. 

Velhasıl filmi rahatlıkla tavsiye ederim. Drama-komedi türünde hayattan bir kesit. Unutmadan film gerçek olaylardan esinlenmiştir. Bu yüzden film gözümüzde belki daha da kıymetli bir yer alıyor. 

B

10 yorum:

  1. Yılın sürpriz filmi olmaya aday sanrım

    YanıtlaSil
  2. Ben filmi sevdim. Birazda eleştirmenler tarafından yorumlara bakmak lazım. Bazılarından dediğim gibi aynı hikayeyi yeterince dinledik diye yorumlar okudum. Henüz erken ama Oscar'da En İyi Yabancı Film dalında aday olsun isterim.

    YanıtlaSil
  3. bu güzel yorumdan sonra bu filmi izlememezlik edemem. Filmin ismini ilk defa duyuyorum. Gerçek hikayeden esinlenmiş olması, evet filme daha fazla ilgili olmamıza sebep oluyor. bu güzel yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. evet eleştirmenlerin ne diyeceği önemli. olumlu eleştiriler de okumaya başladım. oscarda ne olur bilemem ama yakaladığı gişe inanımaz bu tip bir film için en azından. bu arada hala izleyemedim :( ilk fırsatta...

    YanıtlaSil
  5. Tavsiye ederim. Sıkılmadan bir çırpıda bitiyor film.

    YanıtlaSil
  6. Ben teşekkür ederim Arzu. Pardon başta yorumunu görmemiştim. Seveceğini düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık,yazdıklarınızda gerçekten çok haklısınız ve izlediğim en iyi Fransız filmlerinden ve bence bu yılın en iyi filmlerinden birisiydi , yönetmenin mizah ve dramı çok iyi harmonize etmesinden doğan güzel mesaj içerikli sahneler ve replikler barındıran filmdi.. gerçekte yaşanmış ve hala da devam etmekte olan bir hikaye anca böyle bitebilirdi, filmin sonundaki Driss in Phillipe'e yaptığı güzel jest hafızamda şimdiden yer edindi, çok sevdim bu filmi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Tekrardan teşekkür ederim. Kesinlikle çoğu seyircinin seveceği bir film. Film sıcak atmosferi ile içimizi ısıtıyor. Elbette yaşanmış bir hikaye olması insanı daha fazla etkiliyor. Başarılı bir film.

    YanıtlaSil
  9. Bu harika filmi izledim ve gerçekten çok beğendim. Film güldürdü ve aynı zamanda ağlattı. Çok güzel duygular bıraktı. İzlediğim en iyi Fransız filmlerinden biri oldu. Filmin soundtrackları da güzeldi. Özellikle yamaç paraşütü sahnesinde en sevdiğim şarkılardan biri olan Nina Simone'nun Feeling Good şarkısı duyunca sanki o paraşütle ben havalarda süzülüyor muşum gibi hissettim. Filmin bitmesini istemedim. Her iki oyuncu da harikaydı. Güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Baya içten ve sıcak bir filmdi. Duyguyu çok iyi yansıtıyordu. Şarkıyı hatırlamasamda şimdi dinliyorum:)

      Sil