6 Temmuz 2012 Cuma

Mou gaan dou Vs The Departed

Martin Scorsese imzalı 2006 yapımı The Departed filmi bildiğiniz üzere yayınladığı yıl iyi övgüler almıştı. Hatta ondan sonraki yıl film Akademi Ödülleri'nde "En İyi Film", "En İyi Uyarlama Senaryo", "En İyi Kurgu" ve en önemlisi Martin Scorsese yıllardır hakkettiği ama alamadığı "En İyi Yönetmen"  ödülüyle geceden ayrılmıştı. The Departed'ı ilk izlediğimde hayran kalmıştım. İzledikten bir süre sonra  Mou gaan dou(Infernal Affairs)'nun yeni çevrimi olduğunu öğrendim. Tabi bugüne kadar Mou gaan dou yapımı benim için bir köşede kalmış fakat The Departed ise zaman zaman izlediğim her geçen gün hayranlığımın arttığı bir film haline geldi. Üstelik bir Martin Scorsese hayranıyım. Bu yüzden yazımı yazarken açıkçası tedirginim. Ne kadar objektif olabilirim ki? En iyisi bu kararı size bırakmak.
Konu ile başlasak yerinde olur. Uzatmadan konuyu özetlersem Yeraltı Dünyası'nın suç örgütlerinden biri Polis Teşkilatı'nın içine bir köstebek yerleştirir. Aynı şekilde Polis Departmanı'da aynı örgütün içine bir köstebek gönderir. Daha sonra bu bir nevi kedi-fare kovalamacasına dönmeye başlıyor. Mou gaan dou 3 filmden oluşan bir seri. The Departed ilk filminin yeniden çevrimi. Mou gaan dou'nun ikinci filmi bir prequel(olayların öncesini anlatan) bölümü. Son filmi ise prequel ve şimdinin karışımı diyeceğimiz bir bölüm. Bu yüzden haliyle The Departed'ı  Mou gaan dou serisinin ilk bölümüyle kıyaslıyorum. Mou gaan dou'nun ilk bölümünün süresi 1 saat 40 dakika. The Departed filminin süresi ise 2 saat 30 dakika. Mou gaan dou daha ilk dakikalarda hızlı geçişlerle konuyu uzatmadan derdini anlatmaya başlıyor. Nitekim bununla beraber film hızlı bir tempoda ilerliyor. Buna bağlı olarakta gerilimde hızlı bir şekilde yol alıyor. Sürenin avantajından dolayı ise Martin Scorsese rahat rahat hikayesini anlatmaya başlıyor. Scorsese hızlı bir filmden çok derinlikli bir atmosfer işlemeyi tercih ediyor. Bu yüzden Scorsese'nin filminin daha kalıcı olduğunu söylebilirim. Ayrıca Scorsese karakterlere gerektiği önemi veriyor. İşin psikolojik yanıyla ilgileniyor.  Mou gaan dou ise "Hızlı yaşa, hızlı öl" misali öyküsünü anlatırken karakterlerin psikolojisini geri plana atıyor.  Ayrıca Mou gaan dou dramayı keskin bir şekilde veriyor. Seyirci bu yönünü fazlasıyla sevebilir. Açıkçası aksiyon severlerin Mou gaan dou filminden daha çok hoşlanacaklarını düşünüyorum. The Departed'ın oyuncu kadrosunuda es geçmek olmaz. Kadro Jack Nicholson, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Vera Farmiga, Mark Wahlberg, Martin Sheen ve Alec Baldwin gibi değerli oyunculardan oluşuyor. Tabi bu isimlerin popüler olması The Departed'ın başka bir avantajı. Özellikle Jack Nicholson çoğu sinemaseverin gönlünü çelebilecek marjinal bir karaktere sahip. Tabi oyunculuğunun kalitesini anlatmaya gerek yok.  Ayrıca The Departed'ın müzikleride ince bir işçilikten geçip önümüze geldiği belli.  
Mou gaan dou'nun sonraki iki bölümü ilk filmin biraz aşağısında kalsa dahi izlenebilecek filmler. Özellikle polisiye-gizem türünü sevenler için ideal bir seri. Serinin genel olarak dramayı iyi işlediğine inanıyorum. Son bölümde ise yer yer mizahi geçişlerle güzel sekanslar olmuş. Ara ara sıkıldığımda oldu. Fakat rahatsız edecek düzeyde değil.  


Eğer iki yapımı bir kıyaslamaya tabi tutarsak başta belli ettiğim gibi benim tercihim The Departed yapımı olur. Ama kesinlikle Mou gaan dou başarısız bir yapım değil. En iyisi siz iki yapımıda izleyin ve kendi kararınızı verin.

6 yorum:

  1. Bence de The Departed :) diğer film çok itici geliyor bana izlemedim ve izlemeyi düşünmüyorum. genel olarak başarılı bulunsa da aynı hikayeyi orjinali olsa da tekrar izlemek cazip gelmiyor. scorsese hakkını vermiş. :)

    YanıtlaSil
  2. Normalde kısa süreli yeniden çevrimleri hiç sevmem. Benimde izlemeye niyetim yoktu. Sonra iki film hakkında internette sinemaseverlerin görüşlerine baktım. Okuduğum çoğu kişi Mou gaan dou filmini The Departed'a tercih etmiş. Ayrıca ilk filmi imdb top 250'de. Bende izleyeyim dedim. Fakat imdb puanı abartı. Ayrıca The Departed ile boy ölçemez kanımca. Fakat dediğim gibi biraz daha hızlı ilerliyor millet ondan sevmiş olabilir. Mou gaan dou'yu daha da izlemem zaten:) Eğer aşırı merak etmiyorsan bencede izlemeyebilirsin:) Yani seri olarak ortalama bir seri.

    YanıtlaSil
  3. Imdb puanları bazen çok abartılı olabiliyor. Bu da onlardan biri sanırım. işin ilginci eleştirmenler de beğeniyor filmi. Evet olayın hızlı akmasından olabilir. izlememekte kararlıyım :)

    YanıtlaSil
  4. Bilmiyorum ben pek ekstra bir şey göremedim. Eleştirmenler Avengers'ıda yerlere göklere sığdıramadı ama orta düzey bir film. Onlara her zaman güven olmuyor:)

    YanıtlaSil
  5. evet aynen katılıyorum. her zaman kulak asmam onlara ama daima takip ederim :)

    YanıtlaSil