5 Eylül 2012 Çarşamba

Serbuan maut

Sinema tarihinin en iyi aksiyon filmlerinden biri söylentileri ile kulaktan kulağa yayılan Serbuan maut/The Raid: Redemption filmine sırtımızı çeviremezdik. Haliyle "Söylendiği kadar var mı?" sorusu kafaları kurcalarken bendeniz filmi izledim. Umarım bir nebze de olsa meramımı anlatabilirim. İlk etapta film hızlı bir girizgaha sahip. Konuyu uzatmadan, lafı dolandırmadan hikayeye başlıyor. Ondan sonrası zaten bitmek bilmeyen bir kedi-fare kovalamacası, bir av-avcı ilişkisi ve dört duvar arası bir savaş...
Benim için en büyük avantaj filme başlamadan önce herhangi bir beklentide olmamam. The Raid: Redemption bu yüzden bende bir hayalkırıklığı yaşatmadı. Üstelik filmi keyifle ve sıkılmadan izledim. Filmin "Uzakdoğu Dövüş Sanatları" esintileri gayet cezbedici. Dövüş koreografileri oldukça iyi düşünülmüş. Bunuda aktarırken gayet başarılılar. İşin açıkçası filme başlamadan önce bu anlamda bir şey beklemiyordum. Bu anlamda bende olumlu bir etki bıraktı. (Bazı abartıları görmezden gelirsek) Ara ara filmimiz iyi gerilim sekanslarıda yaşatıyor. Bütün bunları okurken belki "fakat" sözcüğümü duyar gibisinizdir.  Yazımın en başına dönersek "Söylendiği kadar var mı?" sorusuna cevabım "Malesef" Bunun nedeni ise tamamiyle belirli bir hikayesinin olmamasıdır. The Raid: Redemption bu konuda sırtını tümüyle aksiyona dayıyor. Bir binaya iki grup insanı kapatıp "Buyrun savaşın." misali konu ile ilerliyor. Yer yer bir şeyler araya sıkıştırsada ne yazık ki bize hikaye olarak pekte aktarılan bir şey yok. Çoğu kişinin "Aksiyon filmine aksiyonu iyi diyorsun. Daha ne istiyorsun. " cümlelerine ancak "Bourne Üçlemesi" diyebilirim. Günümüzde artık Bourne serisiyle aksiyon filmlerinde hikaye olarakta bir şeyler anlatabildiğine şahit olduk. Bu anlamda belki haksızlık olacak ama her yeni aksiyon filminde konu mabında yaratıcı bir şeyler bekler olduk. Beni içi boş aksiyon filmleri etkilemiyor.  The Raid: Redemption filmine haksızlık yapıp bütünüyle boş bir film diyemem. Bu yüzden filmi kısaca özetlersek aksiyon severler için keyifli bir sinema deneyimi olacaktır. Onun dışında ise herhangi bir vaadi yok.

B-

4 yorum:

  1. aksiyon severim bu filmin de iyi olduğunu duydum ancak hikayenin zayıf olduğunu söylediğin için bekleteceğim sanırım. tekrar yazmaya başlamana sevindim bu arada :)

    YanıtlaSil
  2. Benim aksime çok beğenenlerde var. Ama ben hikaye olarak herhangi bir şey görmedim. Bu yüzden fazla beni etkilemedi. Yaz geneli olarak bir rehavete kapıldım. Ondan sonra elimde olmayan nedenler oldu. Blogtan baya uzak kaldım. Yavaş yavaş yazıyorum. İnşallah eski tempomu yakalarım.

    YanıtlaSil
  3. anladım öyle bir etki beklememek lazım zaten. toparlarsın eminim ya :)

    YanıtlaSil