26 Kasım 2012 Pazartesi

Öteki Tema Parçaları

Sinema sektörünün müzikle oldukça güçlü bir bağı vardır. Bazen çok beğenmediğimiz bir filmin bile soundtrack albümüne övgüler yağdırırken bazen de beğendiğimiz yapımların müzik kullanımından yana şikayetçi oluruz. Bu dosyamızda filmlerin tema müziklerine değinmeye çalışacağım. Tabi tema müzikleri deyince herkes Star Wars, The Godfather, The Lord of the Rings, Harry Potter, Schindler's List, Forrest Gump ve daha adını sayamadığım bir sürü popüler filmin temalarını anacaktır. Lakin ben bu dosyada biraz daha arka planda kalmış temalardan bahsetmek istiyorum. Elbette bunlarda biliniyor. Fakat belki bir köşede unuttuğumuz bir tema müziği vardır. Bu amaçla bu dosya hazırlanmıştır. Umarım birilerine ufacıkta olsa faydamız dokunur:) 

Not: Benim unuttuğum ya da sizin listede görmek istediğiniz bir müzik varsa yazabilirsiniz.

1. Les quatre cents coups (1959)

2. Ladri di biciclette (1948)

3. Barry Lyndon (1975)

4. 8½ 

5. Stalker (1979)

6. Papillon (1973)

7. Taxi Driver (1976)

8. Hotaru no haka (1988)

9. The Bridge on the River Kwai (1957)

10. The Deer Hunter (1978)

Alternatif olarak düşündüklerim: The Sting (1973), Fa yeung nin wa (2000), The Last of the Mohicans (1992), Once Upon a Time in America (1984), The Kid (1921), Platoon (1986)

8 yorum:

  1. Alternatif güzel bir liste olmuş. alternatif diyorum çünkü dediğin gibi çok bilinen örnekleri almamışsın. ben beğendim güzel bir 10 olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet alternatif bir liste oldu. Sıralamada karışık biraz aslında. Amacım bunlar en iyileri demek değil zaten. Bende iz bırakmış olanlar. Beğenmene sevindim:)

      Sil
    2. Evet iyi bir seçki hatta alternatif olarak aldığın Once Upon a time in America da (Zamfir) favorilerimdendir. Ne çarpmıştır beni. Son Mohikan da yine çok sevdiklerimden. listedekiler de bir o kadar iyi :)

      Sil
    3. Bir Zamanlar Amerika ve Son Mohikan filmlerinin temasının biraz daha fazla bilindiğini varsayarak listeye almadım. Zaten çok hızlı hazırladım listeyi. Sonra Taxi Driver ve Papillion'da şüpheye düştüm. Acaba almadıklarımdan daha çok mu biliniyorlar mı diye. Zaten alternatifleri o yüzden verdim. Varsa ekleyeceğin buyur:)

      Sil
    4. Şimdi popüler örnekler geldi aklıma sonra yazabilirim :) anladım doğru bu ikisi de çok biliniyor

      Sil
  2. Güzel liste:)
    Hotaru No Haka, beni o kadar çok etkilemişti ki izlediğim zaman hıçkırıklarla ağlamıştım. Çok etkileyici bir anime filmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzu. Hotaru no haka benim içinde özeldir. Çok sarsıcı. Bende gözyaşlarımı tutamamıştım.

      Sil