23 Şubat 2013 Cumartesi

85. Oscar Ödül Töreni Tahminlerim

Bir kez daha Akademi Ödülleri ile için meraklı bir bekleyişteyiz. Ödül sezonunu merakla takip etmeme rağmen blogta pek bu konuya değinmedim. İlk nedeni biraz üşengeç olmam ikincisi ise ödül sezonunu ciddi anlamda 2-3 sezondur takip ediyorum. Dolayısıyla bu konuda konuşmak için biraz daha tecrübe kazanmak gerektiğine inanıyorum. Üstelik ülkemizde gerçektende bu süreci çok iyi takip eden ve yorumlayan sinefiller var. İşin ehli sitelerde ve bloglarda aylarca yazılarını takip etmişsinizdir. Ben sadece yarın gerçekleşecek olan ödül töreni için tahminlerimi yazdım. Açıkçası bu yıl bol sürprizlerle geçen bir yıl ve henüz tam dengeler oturmamış durumda. Bundan dolayı tahminlerde olası bir çuvallamadan da korkmuyor değilim. Geveziliği bırakıp tahminlerime geçiyorum. 

En İyi Film
Kim Kazanır: Argo ödül sezonuna iddaalı bir başlangıç yaptıktan sonra momentumunu kaybetmişti. Meslek birliklerinden destek alan Argo 'En İyi Film' için şansını baya güçlendirdi. Ardından Lincoln bastıracaktır. Argo alır diye düşünüyorum. 
Kim Kazanmalı: Beasts of the Southern Wild 
Not: Argo ve Lincoln gibi hala kazanma şansı olan Silver Linings Playbook bu üçlü arasında tercihimdir.

En İyi Yönetmen
Kim Kazanır: Herhangi bir ismin öne çıkmadığı kategorilerden biri. Affleck ve Bigelow'un yarıştan elenmesi kafaları karıştırdı. Steven Spielberg kazanır gibime geliyor. 
Kim Kazanmalı: David O. Russell

En İyi Uyarlama Senaryo
Kim Kazanır: Lincoln ve Argo arasında gidip gelir diye düşünüyorum. Argo diyorum. 
Kim Kazanmalı: Silver Linings Playbook

Orjinal Senaryo
Kim Kazanır: Django Unchained
Kim Kazanmalı: Moonrise Kingdom

En İyi Erkek Oyuncu
Kim Kazanır: Daniel Day-Lewis büyük bir destek toplamış durumda. Lincoln'le yine bir oyunculuk dersi veriyor. Ödülü alırsa benim için herhangi bir sorun yok.
Kim Kazanmalı: Daniel Day-Lewis'in iki Oscar heykelciği olduğunu ve birini yakın zamanda aldığını düşünürsek bence burda Joaquin Phoenix tercih edilmeli.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Kim Kazanır: Yine zorlayan kategorilerden biri. Alan Arkin dışında hemen hemen herkesin kazanma ihtimali var. Robert De Niro'nun kazanacağını düşünüyorum. Uzun bir süre sonra bu ödül ona yakışacaktır. 
Kim Kazanmalı: Philip Seymour Hoffman 

En İyi Kadın Oyuncu
Kim Kazanır&Kim Kazanmalı: Jennifer Lawrence

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Kim Kazanır: Anne Hathaway 
Kim Kazanmalı: Amy Adams

En İyi Animasyon
Kim Kazanır: Wreck-It Ralph

En İyi Görüntü Yönetmenliği
Kim Kazanır: Life of Pi (Claudio Miranda)
Kim Kazanmalı: Skyfall (Roger Deakins)

En İyi Kostüm
Kim Kazanır&Kim Kazanmalı: Anna Karenina

En İyi Kurgu
Kim Kazanır&Kim Kazanmalı: Argo

En İyi Yabancı Film
Kim Kazanır&Kim Kazanmalı: Amour (Avusturya)

En İyi Makyaj
Kim Kazanır: Les Misérables
Kim Kazanmalı: The Hobbit: An Unexpected Journey

En İyi Müzik
Kim Kazanır: Mychael Danna (Life of Pi)
Kim Kazanmalı: Dario Marianelli (Anna Karenina)

En İyi Şarkı
Kim Kazanır&Kim Kazanmalı:  Adele- Skyfall (Skyfall) 

En İyi Sanat Yönetimi
Kim Kazanır: Les Misérables
Kim Kazanmalı: Anna Karenina

En İyi Görsel Efekt
Kim Kazanır&Kim Kazanmalı: Life of Pi

En İyi Ses Kurgusu
Kim Kazanır: Life of Pi
Kim Kazanmalı: Zero Dark Thirty

En İyi Ses Miksajı
Kim Kazanır: Les Misérables

En İyi Belgesel
Kim Kazanır: Searching for Sugar Man

6 yorum:

  1. En iyi filmde Moonrise Kingdom kazanmalı demişsin ya ben ona takıldım biraz. şu sebepten kim kazanmalı kısmında hani aday olanlardan söyleriz onu da.. Moonrise Kingdom da 9 film arasında olmadığından şaşırdım. Ama tabii aday olmasa da onun alması gerektiğini düşünüyor olabilirsin, çok doğal :) Onun dışında farklı tercihlerinde var benden, aynı doğrultuda olduklarımız da var. 1 gün kaldı bakacağız artık. çok üzülmeyelim yeter... :)

    YanıtlaSil
  2. Aa pardon yılın hatasını yapmış olmalıyım. Şu anda utanmış durumdayım. Aday olduğu aklımda kalmış hiç kontrol etmedim. Uyardığın için teşekkür ederim. Harbiden kendimden utanıyorum şu an:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzelttim böyle bir hatayı nasıl yapabildim. Artistlik yapmanın bedeli kontrol etmeliydim listeyi :(

      Sil
  3. Tercihlere gelince ihtimali olan Silver Linings Playbook'un kazanmasını istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. utanacak bir şey yok faruk, olur böyle şeyler, hiç takılma :) dikkatimi çektiği için yazdım. benim de böyl hatam olursa uyarırsan sevinirim. olabiliyor çünkü.. SLP diyorsun hımm o da iyi. alırsa iyi olur aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur uyarırım:) Yani ihtimali olanlar arasında favorim o. Life of Pi çok azda olsa bir ihtimal taşıyor ama o filmi sevemedim.Beasts of... bir sürpriz yapsa keşke ama nerde.

      Sil