25 Şubat 2013 Pazartesi

Oscar'ın Ardından (2013)

85. Akademi Ödülleri'ni geride bırakırken herkes gibi ödül töreni sonrası bir gevezelikliğe bürünmüş durumdayım. Organizasyonla ilgili pek eksikliklere değinmem ama Allah aşkına bu sene ki aralardaki şarkı performansları neydi öyle? Hepimizi yeterince baydı ve enerjimizin büyük çoğunluğunu aldı. Onun dışında ödül töreni ortalama bir seyirlikteydi. Her ne kadar  bu sezon sürprizlerle geçse de genel olarak törende ödüller beklenen isimlere gitti. Birkaç ödül dışında dağılımdan açıkçası memnun değilim. Tam anlamıyla vasattı. Ama oturup sızlanmanın anlamı da yok. Hollywood işte onsuzda yapamıyoruz. 
'En İyi Film' ödülü beklediğimiz gibi Argo'ya gitti. Argo ortalama bir film. Bu ödülü hakettiğini söylemek pek güç. Kategorilerde ondan çok daha iyi filmler olmasına rağmen artık bu tür şeyler alışılır bir durum aldı. 
En İyi Yönetmen'in Ang Lee'ye gitmesi konusunda itirazlarım var. Filmi öncelikle pek sevemedim. Açıkçası Akademi'ninde biraz görselliğe tav olduğunu düşünmekteyim. Bence bu ödülü alması gereken isim David O. Russell idi. 
En İyi Erkek Oyuncu ödülü Daniel Day-Lewis'e gitti. Aktör bu dalda bir tarihe de imza attı. Akademi tarihinde 3. Oscar'ını alan tek erkek oyuncu oldu. Bu ustadı sevmeyen var mıdır? Her yeni filminde bir oyunculuk dersi çıkarıyor. Ben Joaquin Phoenix tercih edilebilir yazdım.  Ama bu ödüle açıkçası karşı çıkmak akıl karı değil. Ayrıca bu unvanı günümüzde taşıyabilecek birkaç isimden biri. Konuşmasını da zevkle dinledim. Kutluyorum kendisini ve ayakta alkışlıyorum. 
En İyi Kadın Oyuncu ödülü genç yeteneğimiz Jennifer Lawrence'ın oldu. Filmi izlemeden önce önyargılı olsam da hem filmi beğendim hem de performansını. Desteklediğim bir ödüldü. Kendisi adına sevindim. Ödülü alırken küçük bir kaza yaşadı ama heyecanı görülmeye değerdi. 
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülünün Christoph Waltz'a gitmesi biraz şaşırtıcı. Çok yakın bir zamanda bu ödülü almıştı zaten. Ne kadar performansına bayılsam da Inglourious Basterds'taki rolüne yakın bir işti. Üstelik zaten o performansla ödülü almıştı. Bu durumda bence Leonardo DiCaprio aday gösterilip ödül ona verilebilirdi. Hem Akademi'de sırtından bir yükü kaldırmış olurdu.
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu'da Anne Hathaway'in kazanmasını beklemeyen yoktu herhalde. Tahminlerimde kim almalı kısmına Amy Adams yazdım ama ben daha Sefiller'i izlemedim. Biraz haksızlık yaptım. Performansını bir görmek lazım.

En İyi Uyarlama Senaryo, Argo'ya gitti. Silver Linings Playbook'u tek geçerdim burda.

En İyi Orjinal Senaryo, Django Unchained'e gitti gitmesine ama Moonrise Kingdom benim açık ara favorim. Quentin Tarantino'ya habire senaryo ödülleri vermeyi bırakında bir ara yönetmenlik ödülü verin. 

Teknik kategorilerde 1-2 sürpriz çıktı. En İyi Ses Kurgu'su ilginçtir eşit oy alması nedeniyle Zero Dark Thirty ve Skyfall'a gitti. Ben tahminimde Life of Pi demiştim ama hakedenin Zero Dark Thirty olduğunu yazmıştım. Ödülü almasına sevindim. Onun dışında sürpriz yapan diğer kategori En İyi Sanat Yönetimi. Ödül Lincoln'a gitti tabi büyük bir işti kabul ediyoruz ama Les Misérables'ın şansı daha fazla gözüküyordu.

Yaptığım 21 tahminde 16'sı tuttu. Geçen sene bu 19/12 şeklindeydi. Umarım diğer yıllarda daha iyi tahminlerde bulunuruz.

Çuvalladığım Kategoriler:
En İyi Yönetmen
Tahminim: Steven Spielberg
Ödülü Alan: Ang Lee
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Tahminim: Robert De Niro
Ödülü Alan: Christoph Waltz
En İyi Animasyon
Tahminim: Wreck-It Ralph
Ödülü Alan: Brave
En İyi Sanat Yönetimi
Tahminim: Les Misérables
Ödülü Alan: Lincoln 
En İyi Ses Kurgusu: 
Tahminim: Life of Pi
Ödülü Alan: Zero Dark Thirty - Skyfall

Benim diyeceklerim bu kadar. Birde unutmadan çoğu blogger kendi ödüllerini dağıtmaya başlayacak. Geçen sene yapmadım ama bu sene bende modaya uyacağım herhalde. Kendi seçimlerimi yayınlamayı düşünüyorum. Ne zaman olur ya da yapar mıyım şimdilik belirsiz. Öyle bir durumda haberiniz olur. 

Görüşmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder